10 نکته برای بحث آنلاین موثر

10 نکته برای بحث آنلاین موثر
این نکات می تواند به مربیان کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که بحث های آنلاین برای دانش آموزان دبیرستانی جذاب و مفید است.
برای بسیاری از دانشآموزان امروزی و بیش از تعداد معدودی از مربیان، مشارکت مؤثر در بحثهای آنلاین در آموزش پس از متوسطه ممکن است ماهیت دوم نباشد. به طور خاص، بحث در سطح فارغ التحصیل چالش هایی کاملاً متفاوت از همتایان خود در مقطع کارشناسی است، زیرا داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد تمایل زیادی به انگیزه دارند. این ممکن است به این معنی باشد که آنها اغلب از حداقل تعداد پست های مورد نیاز فراتر می روند و ورودی های طولانی تری می نویسند. توصیه های زیر بر اساس تجربه شخصی من در تدریس دوره های فارغ التحصیل کاملا آنلاین با پانزده تا بیست دانشجو است، اگرچه بسیاری از این نکات برای کسانی که در مقطع کارشناسی نیز تدریس می کنند مفید خواهد بود.
۱-انتظارات واضح را منتقل کنید
برگزاری بحثهای آنلاین با استانداردهای بالاتر نسبت به بحثهای رودررو آسان است. با این حال همه دانش آموزان به طور مساوی در یک سمینار حضوری شرکت نمی کنند. در دوره هایم، تا پایان هر هفته به دو پاسخ به سوالات اولیه و دو پاسخ اضافی برای همکلاسی ها نیاز دارم.
با این حال مراقب باشید چه آرزویی دارید! به یاد داشته باشید که شما باید همه چیزهایی که دانش آموزان می نویسند را بخوانید. بنابراین، اگر شما پانزده دانش آموز دارید و نیاز به دو پست و دو پاسخ برای هر دانش آموز دارید، تا پایان هفته حداقل شصت پست دریافت خواهید کرد. طبق تجربه من، دانشجویان فارغ التحصیل اغلب بیش از حداقل مورد نیاز پست می گذارند، و من به طور معمول هفته را با حدود هشتاد تا نود پست به پایان می برم. به همین دلیل، روشن کنید که هر پست باید معنادار باشد.
اطمینان حاصل کنید که انتظارات واضحی در مورد تعداد پست ها، تعداد پاسخ ها و مهلت های مربوطه ارائه می کنید. من از دانشآموزان میخواهم که این سند دستورالعملهای بحث را قبل از ارسال به تابلوی بحث بخوانند و امضا کنند، و من پیوندی به سند در زیر هر سؤال بحث برای ارجاع آسان ارائه میدهم.
2. با هیئت بحث تنظیم شوید
اولین تکلیف بحث در دوره های من عمداً کم خطر است. دانش آموزان باید خود را معرفی کنند و تشویق می شوند (اما الزامی نیست) چند عکس ارسال کنند. سپس از دانش آموزان خواسته می شود که دو یا سه مقدمه همکلاسی های خود را بخوانند و به آنها پاسخ دهند. این به آنها امکان می دهد تا با یکدیگر و مربیان خود آشنا شوند و به صفحه بحث عادت کنند.
دانشآموزان – بهویژه آنهایی که تازه وارد دورههای آنلاین شدهاند یا در سیستم مدیریت یادگیری (LMS) که استفاده میکنید تازه کار هستند – برای آشنایی با صفحه بحث به زمان نیاز دارند. من به طور گسترده با سه نوع مختلف LMS کار کرده ام. در تجربه من، تابلوهای بحث آنها به ندرت شهودی است. اگر مال شما به خصوص بد است، حتماً دستورالعمل هایی در مورد نحوه ارسال پست ها و پاسخ ها ارائه دهید. ممکن است فکر کنید که دانشآموزان شما در زمینه فناوری اطلاعات دارند، اما تعداد کمی از آنها ممکن است تجربه این نوع ارتباط ناهمزمان و نیمه رسمی را داشته باشند.
3. نقش خود را روشن کنید
هنجارهای بحث های آکادمیک آنلاین بسیار کمتر از مواردی است که شخصاً اتفاق می افتد. دانش آموزان ممکن است انتظارات خاصی را در دوره آنلاین خود ایجاد کنند. مهم است که با آنها در میان بگذارید که چگونه نقش خود را در بحث های آنلاین تصور می کنید، که به باورهای آموزشی و سبک تدریس شما بستگی دارد. به دانشآموزانم میدانم که همه مطالبی را که ارسال میکنند میخوانم و زمانی که فکر میکنم میتوانم با ارائه اطلاعات مفید، پاسخ دادن به یک سؤال مستقیم یا روشن کردن یک سوء تفاهم سهم مهمی داشته باشم، پاسخ میدهم. در پایان هفته، تمام تلاشم را می کنم تا به پست های “یتیم” (آنهایی که هیچ پاسخی دریافت نکرده اند) پاسخ دهم.
به خاطر داشته باشید که مشارکت های شما لحن بحث را تعیین می کند. من اغلب گزیدهای از پستی را که به آن واکنش نشان میدهم کپی و پیست میکنم و دانشآموزان به سرعت شروع به انجام همین کار میکنند. هنگام ارجاع قرائت ها، یک نقل قول کامل با شماره صفحه مربوطه ارائه می کنم، اما به استناد استایل خاصی نیاز ندارم. باز هم، بحث های آنلاین خود را با استانداردهای بالاتر از مبادلات حضوری خود برگزار نکنید. یک ظاهر طراحی MLA یا APA زمان می برد. به نظر من، در بحث های آنلاین به سادگی لازم نیست.
4. ارائه بازخورد و مربیگری
دو هفته اول یک دوره آنلاین بسیار مهم است زیرا این زمانی است که دانش آموزان عادات خوبی پیدا می کنند. همانطور که شروع به خواندن پست های دانش آموزان می کنید، لطفاً از آنها بخواهید که شماره صفحه، نقل قول یا عنوان مقاله ای را که به آن واکنش نشان می دهند ارائه کنند (به عنوان مثال، “نکته خوب، سام – شماره صفحه برای این نقل قول چیست؟”). اگر پستی مبهم به نظر می رسد، توضیح بخواهید. حتی در مقطع تحصیلات تکمیلی، دانشجویان دانشجو خواهند بود و در اوایل دوره زمانی است که میدانند از چه چیزی میتوانند فرار کنند و از چه خطوطی نباید عبور کنند.
برای دو هفته اول یک دوره، بازخورد دقیقی را در بخش نظرات کتاب نمره میگذارم. اگر دانش آموزی انتظارات بحث را برآورده نکرد، امتیازات را کسر می کنم و آنها را به دستورالعمل های بحث ارجاع می دهم. این فرآیند بازخورد زمان می برد، اما من به ندرت مجبور می شوم این کار را بیش از دو هفته اول انجام دهم. همچنین به دانشآموزانی که اولین مهلت را از دست میدهند، ایمیل میزنم، اما در هفته اول امتیازی را برای تاخیر در کار حذف نمیکنم.
5. مشارکت در آهنگ
من از یک صفحه گسترده ساده گوگل برای پیگیری مشارکت خود و دانش آموزانم استفاده می کنم و بررسی می کنم که پاسخ های اولیه مورد نیاز در اولین مهلت ارسال شده باشند. برخی از LMS ها این اطلاعات را در بخش تجزیه و تحلیل دانشجویی دوره در اختیار شما قرار می دهند. من همچنین پیگیری می کنم که به چه کسانی پاسخ داده ام و مطمئن می شوم که تا پایان هفته یک پاسخ معنادار به هر دانش آموز ارائه می کنم. (اگر پستهای خود را پیگیری نمیکنید، ممکن است چهار بار به یک دانشآموز پاسخ دهید و اصلاً به پنج دانشآموز دیگر پاسخ ندهید.) این میتواند ناراحتی یا ناامنی ایجاد کند، و یک دوره آنلاین فضای کمی برای رفع چنین سوءتفاهمهایی باقی میگذارد.
6. پیشنهاد گروه ها و گزینه های جایگزین هیئت گفتگو
اگر بیش از پانزده دانش آموز دارید، ایجاد گروه های بحث و گفتگو یا افزایش تعداد سؤالاتی را که دانش آموزان ممکن است انتخاب کنند، در نظر بگیرید. برای دانشآموزان راحتتر خواهد بود که در بحث باقی بمانند، زیرا احساس نمیکنند که مجبور نیستند همه مطالبی را که همه پست میکنند بخوانند.
ارائه بحث های زنده را در نظر بگیرید. دانشآموزان اغلب دورههای آنلاین را میگذرانند، زیرا برنامه یا زندگی شخصی آنها اجازه نمیدهد هفتهای دو بار به کلاس بروند. این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند در جلسات زنده شرکت کنند.
دو سال پیش در تمام دوره های آنلاین خود جلسات زنده را معرفی کردم. اینها اختیاری هستند. من یک هفته قبل یک نظرسنجی Doodle برای توافق بر سر زمان ارسال میکنم و محبوبترین زمانها را انتخاب میکنم. برای اجرای یک جلسه زنده، به حداقل چهار دانش آموز نیاز دارم. من زمان ها را می چرخانم تا همه کسانی که مایل به شرکت هستند بتوانند حداقل یک بار این کار را انجام دهند. دانشآموزانی که در جلسه زنده شرکت میکنند میتوانند از صفحه بحث رد شوند، اما انتظارات یکسان است: آنها باید پاسخهایی را برای دو سؤال آماده کنند. جلسات زنده ضبط شده و به LMS ارسال می شود. در برخی از دوره ها، ما هر هفته یک جلسه زنده برگزار می کنیم، در حالی که برخی دیگر فقط یک یا دو جلسه در طول دوره دارند.
7. سوالاتی را که برایتان مهم است ایجاد کنید
این ممکن است واضح باشد، اما در ابتدا برای من واضح نبود. من قبلاً سؤالاتی می پرسیدم که فکر می کردم مهم هستند، اما به نوعی از خواندن پاسخ ها می ترسیدم. اکنون، من سؤالاتی می پرسم که واقعاً علاقه مند به بحث در مورد آنها هستم. سوالات من همیشه باز هستند. من حتماً پنج یا شش سؤال ارائه میدهم تا دانشآموزان بتوانند سؤالهایی را که میخواهند به آنها پاسخ دهند، انتخاب کنند، و همیشه یک سؤال کلی را درج میکنم که دانشآموزان را وادار میکند به جنبهای از مطالبی که توجه آنها را جلب کرده واکنش نشان دهند.
8. Discussion Leaders را انتخاب کنید
دانش آموزان من هر هفته به نوبت بحث را رهبری می کنند. رهبران بحث مسئول اضافه کردن یک سوال بحث و تعدیل پاسخ ها هستند. قبلاً از دانشآموزان میخواستم که خلاصهای از بحث پایان هفته بنویسند، اما متوجه شدم که نمیخواهم آنها را بخوانم – و فکر نمیکنم دانشآموزان هم آنها را بخوانند. اکنون از رهبران بحث میخواهم که سه مورد از نقل قولهای همکلاسیهای خود را انتخاب کنند و در مورد هر کدام یک بازتاب یک پاراگرافی بنویسند، که برای همه در حمایت از فرآیند یادگیری ارزش بیشتری دارد.
9. یادداشت برداری را تشویق کنید
این ممکن است عجیب به نظر برسد زیرا محتوای بحث در LMS بایگانی شده است، اما من دانشجویانم را تشویق میکنم که در مورد بحثهای هفتگی یادداشت برداری کنند. دوره ها در نهایت بسته می شوند و دیر یا زود دانش آموزان دسترسی نخواهند داشت. پستهای بحث به خوبی صادر نمیشوند و جستجو برای آنها دشوار است. از آنجایی که دانشآموزان جنبههایی از مکالمه را که برایشان مهم است یادداشت میکنند، اطلاعات دوره را بیشتر پردازش میکنند که به خودی خود یک فعالیت مفید است.
10. بدانید چه زمانی زمان آن است که پست کردن را متوقف کنید
مدیریت بحث های آنلاین از هر نوعی می تواند یک تلاش وقت گیر باشد، اما قلب یک دوره آموزش از راه دور است. من خیلی زود متوجه شدم که از بحث آنلاین خود همان احساس موفقیت را که در کلاس های داخل دانشگاه انجام می دادم، دریافت نکردم. آن کلاس ها در زمان های مشخصی شروع و پایان یافت. وقتی زنگ به صدا در می آید، می دانید که کارتان تمام شده است. البته دوره های آنلاین ادامه دارد. تا زمانی که سیستمی برای مدیریت بحث های آنلاین خود ایجاد کردم و شروع به ردیابی مشارکت های خودم کردم، در پایان هفته احساس راحتی کردم که از LMS خود خارج شوم.
دیدگاهتان را بنویسید