چگونه یک منبع عالی برای مشتریان خود باشیم

چگونه یک منبع عالی برای مشتریان خود باشیم
توسط MICHAEL ZIPURSKY
همانطور که تمرین مشاوره خود را ایجاد می کنید، دائماً به دنبال راه هایی برای متمایز شدن از دیگران هستید.
یک رویکرد قدرتمند که می تواند به شما کمک کند این است که به منبعی برای مشتریان خود تبدیل شوید. برای تبدیل شدن به یک منبع، باید دایره نفوذ، آموزش و سرمایه گذاری خود را در بازاری که می خواهید در آن شناخته شوید، گسترش دهید.
حال تصور کنید که مشتریان شما چه احساسی دارند و در مورد شما فکر می کنند وقتی بدانند که شما فرد مورد علاقه شما هستید؟ درست است، شما منبع و مشاور مورد اعتماد آنها خواهید بود.
مزایای تبدیل شدن به یک منبع عبارتند از:
شما اولین کسی هستید که مشتریان برای کمک و مشاوره به آن مراجعه می کنند
مشتریان شما شما را بیشتر به دیگران ارجاع می دهند
از شما خواسته می شود در رویدادها صحبت کنید
مردم از شما می خواهند که برای نشریات آنها بنویسید
نام شما با تخصص شما مرتبط می شود
مزایای این امر واضح است. کسب و کار شما رشد خواهد کرد و پول بیشتری به دست خواهید آورد. پس چگونه می توانید به این امر دست یابید؟
شما می توانید از چند طریق به یک منبع تبدیل شوید:
آخرین اخبار و انتشارات صنعت را بخوانید
مرتبط ترین اطلاعات را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید
در رویدادهای شبکه در صنعت خود شرکت کنید
مقاله برای نشریات چاپی و آنلاین بنویسید
وبلاگی داشته باشید که به طور مداوم برای آن می نویسید
با دیگر متخصصان این صنعت ارتباط برقرار کنید و با آنها آشنا شوید
نکته آخر قدرتمندتر از آن چیزی است که اکثر مردم فکر می کنند. برای اینکه واقعاً به منبعی برای مشتریان مشاوره خود تبدیل شوید، باید با متخصصان دیگری که به بازار مشتریان شما خدمت می کنند، ارتباط برقرار کنید و بشناسید.
من در مورد رقابت صحبت نمی کنم. اگرچه مزایایی نیز برای آن وجود دارد. شما باید در مورد تمام خدمات و محصولاتی که مشتریان شما استفاده می کنند و مرتبط با صنعت آنها هستند فکر کنید.
دریافت جزئیات
به عنوان مثال، اگر به صنعت قایقرانی (یک مشاور بازرسی قایق) خدمت می کنید، می خواهید با مکانیک ها، تولید کنندگان، نمایندگان فروش، طراحان، فروشگاه های خرده فروشی، تفرجگاه ها و غیره ارتباط برقرار کنید.
چرا؟ زیرا اگر با همه این افراد در ارتباط باشید و بدانید کسب و کار آنها چگونه کار می کند، در موقعیت بسیار قوی تری برای ارائه توصیه به مشتریان خود خواهید بود. وقتی در یکی از این زمینههای دیگر که شما به آنها پاسخ نمیدهید به کمک نیاز دارند، میتوانید آنها را با افراد مناسب در تماس قرار دهید.
حال تصور کنید که مشتریان شما چه احساسی دارند و در مورد شما فکر می کنند وقتی بدانند که شما فرد مورد علاقه شما هستید؟ درست است، شما منبع و مشاور مورد اعتماد آنها خواهید بود.
مزایای بیشتر
اگر این دلیل کافی نبود…اگر شما یک مشاور بازرسی قایق هستید و با دیگران در صنعتی که به آنها خدمت می کنید ارتباط خوبی دارید، فکر می کنید همه آن حرفه ای های دیگر به چه کسانی مراجعه می کنند و زمانی که یکی از مشتریانشان به آنها نیاز دارد اشاره می کنند. قایق بازرسی شده؟ درست است، شما!
مزایایی که با یک منبع به همراه میآید بسیار زیاد است.
سوالات
برای تبدیل شدن به یک منبع در صنعت خود چه کاری می توانید انجام دهید؟
شما باید فوراً با چه کسی ارتباط برقرار کنید تا به نفع مشتریان و کسب و کارتان باشد؟
دیدگاهتان را بنویسید