آیا برای کارآفرینی به آموزش رسمی کسب و کار نیاز دارید؟

همانطور که در مقاله خود در مورد تغییر مسیرهای شغلی نوشتم، اولین شرکت خود را بدون تجربه یا تحصیلات تجاری رسمی راه اندازی کردم. بنابراین، همانطور که ممکن است حدس بزنید، پاسخ من به این سوال که آیا کارآفرینی به MBA نیاز دارد، خیر است. بسیاری از صاحبان مشاغل شناخته شده و موفق تحصیلات رسمی کسب و کار نداشتند و در واقع برخی از آنها هرگز دبیرستان یا کالج را به پایان نرساندند (والت دیزنی و ریچارد برانسون، برای نام بردن از یک زوج)! چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، اما می توان آنها را در حین رشد یاد گرفت و برای استفاده از عقل سلیم و تصمیم گیری متفکرانه چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد.
بنابراین، چه چیزهایی را باید برای آموزش به خود اختصاص دهید؟ در اینجا 5 چیز وجود دارد که فکر میکنم به شما در پیگیری کارآفرینی موفق بدون پیشزمینه کاری کمک میکند:
1) بازار:
در مورد بازار هدف کسب و کار خود تحقیق کنید. شما باید این اعداد را سرد بدانید. اندازه بازار چقدر است؟ شکاف موجود در بازاری که قرار است پر کنید چیست؟ اینها سوالاتی است که هر سرمایه گذار از شما می پرسد. اگر بازار خیلی کوچک است، در نظر بگیرید که چگونه می توانید ایده خود را گسترش دهید تا زمینه های بیشتری را پوشش دهید. همچنین اندازه بازار از بالا به پایین و پایین به بالا و زمان استفاده از آن را بدانید. از بالا به پایین کل بازار آدرس پذیر شما (TAM) است: این بزرگترین اندازه بازار ممکن است که تجارت شما به طور واقعی می تواند به آن بپردازد. تجزیه و تحلیل بازار از پایین به بالا، اقتصاد واحد محصول شما (قیمت هر کالا یا فروش) را در نظر می گیرد و آن را به تعداد افراد یا فروش هایی که بازار هدف آن محصول را تشکیل می دهند ضرب می کند. شما باید هر دو را جدول بندی کنید و متوجه شوید که حداقل در یک محدوده کلی هستند، سپس از یکی که منطقی تر است استفاده کنید، یا هر دو را، اما قطعا پاسخ هر دو را بدانید!
2) مبانی مالی:
اعداد خود را بدانید اگر درآمد دارید، باید آن عدد (درآمد بالای خط) و همچنین هزینه ها و درآمد خالص و EBITDA (درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک) را بدانید. هزینه جذب مشتری و همچنین ارزش بلند مدت آن مشتری را بدانید. همچنین باید سایر هزینه های مربوط به بازاریابی، ساخت، هزینه های فناوری و هر چیز دیگری که برای عرضه ایده خود به بازار نیاز است (تأیید FDA، پتنت و غیره) را بدانید. اطمینان حاصل کنید که اعداد شما با KPI شما مطابقت دارند. بسیاری از کارآفرینان تعداد معینی از کاربران را تخمین می زنند، اما وضعیت مالی آنها مطابقت ندارد. همچنین، مطمئن شوید که اقتصاد واحد ارائه محصول خود را می دانید.
3) بازاریابی:
خوشبختانه، بازاریابی در موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی کاملاً شهودی است تا زمانی که بدانید چه کسی را هدف قرار دهید و روی چه کلمات کلیدی تمرکز کنید. شما نمی خواهید خیلی گسترده باشید و دلارهای بازاریابی ارزشمند را هدر دهید، اما همچنین نمی خواهید خیلی محدود باشید. تمام راه های بازاریابی را که ممکن است برای مخاطب هدف شما موثرتر باشد، در نظر بگیرید. بسته به چیزی که می فروشید، ممکن است پست مستقیم یا تلفن یا تبلیغات محلی بیشتر از تکنیک های آنلاین منطقی باشد. اگر این حوزه تخصص شما نیست، همکاری با یک آژانس تبلیغاتی و شرکت سئو را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند.
4) جمع آوری کمک مالی:
اگر از سرمایه گذاران پول جمع آوری می کنید، باید یک عرشه صیقلی و زمین سرمایه گذار آماده داشته باشید. کاملاً ارزش این را دارد که برای یک طراحی حرفه ای برای وب سایت و صفحه اصلی خود پول خرج کنید! برداشت اولیه بسیار مهم است. برنامه خود را بسیار تمرین کنید و در نظر داشته باشید که یک مشاور به شما در تنظیم دقیق آن کمک کند. شما صدها هزار یا حتی میلیون ها دلار می خواهید. هر جزئیات مهم است.
5) مشتری و رقابت:
مشتری خود را بشناسید. احتمالاً هیچ چیز مهمتر از این نیست، زیرا اگر دقیقاً ندانید مشتری شما کیست، به احتمال زیاد موفق نخواهید شد. حتی قبل از اینکه محصول نهایی داشته باشید، در اسرع وقت با مشتریان تعامل برقرار کنید. شما نمی خواهید در نهایت برای محصولی سرمایه گذاری کنید که در مورد آنچه که مشتری واقعاً می خواهد/نیاز دارد به میان می آید. شناخت فضای رقابتی نیز بسیار مهم است. چه کسی دیگری در این فضا حضور دارد و چقدر همپوشانی وجود دارد؟ مزیت رقابتی شما چه خواهد بود؟
این 5 نقطه شروع عالی هستند، و شما می توانید شکاف های دیگری را در دانش خود که باید در حین حرکت پر کنید، شناسایی کنید. مهمتر از همه، اجازه ندهید فقدان تحصیلات رسمی کسب و کار شما را بترساند یا باعث شود احساس کنید “کمتر از”. اگر بازار، مشتری خود را بشناسید و برنامه ای محکم داشته باشید، در مسیر موفقیت قرار گرفته اید!
دیدگاهتان را بنویسید